تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل آوافیکس در جهت تسهیل خدمت رسانی به افرادی که به زمان , هزینه , امنیت اطلاعات و کیفیت قطعات اهمیت میدهند , ایجاد شده است و برای افراد این فرصت فراهم می شود ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه , لذت تعمیرات موبایل در محل و در حضور خودشان را بچشند

پرپر زدن ال سی دی iphone 7 و راه حل های آن

پنجشنبه, ۲۳ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳ ب.ظ

مشکلات مربوط به صفحه نمایش گوشی مانند نور صفحه نمایش، لکه های سفید، خطوط خاکستری، صفحه قرمز و آبی، همه اینها به دلیل آسیب سخت افزاری، ورود مایعات به گوشی و صفحه نمایش و یا ضربه خوردن است. با این حال گاهی پیش می آید که مشکلاتی مانند پرپر زدن صفحه نمایش مربوط به اختلالات نرم افزاری باشد.

در این مطلب به بررسی مشکل پرپر زدن صفحه نمایش iphone 7 و راه حل های آن خواهیم پرداخت.

پرپر زدن و نمایش غیر معمول صفحه نمایش iPhone 7

گوشی جدید اپل، iPhone 7 دارای ویژگی های خیره کننده صفحه نمایش مانند صفحه نمایش چند لمسی با تکنولوژی IPS، رزولوشن 325 ppi و بسیاری از ویژگی های دیگر می باشد. با این حال این گوشی قدرتمند و منحصر به فرد هم، از داشتن معایب معاف نیست و کاربران خود را با مشکلاتی مثل پرپر زدن صفحه نمایش روبرو کرده است. بعد از در نظر گرفتن احتمال آسیب سخت افزاری و فیزیکی، پرپر زدن صفحه نمایش می تواند بر اثر اختلالات نرم افزاری هم ایجاد شود. اما موارد دیگر مانند حافظه داخلی، با توجه به اینکه این گوشی دارای ظرفیت بالای ذخیره سازی است و بسیار نادر بنظر می آید، می تواند یکی از دلایل پرپر زدن صفحه نمایش باشد، که لازم است آن را هم بررسی کنیم.

شرکت اپل سعی کرده است که با عرضه گوشی iPhone 7 تمام انتظارات کاربران را از نظر سخت افزار و نرم افزار با بالا ترین سطح کیفیت برآورده کند. اما در این بین کاربرانی هستند که نمی توانند از همه امکانات آن استفاده کنند و دچار مشکل شده اند که پرپر زدن صفحه نمایش یکی از مشکلات گزارش شده است.

برنامه های مخرب

  برنامه ها و فایل های مخرب که بر روی گوشی نصب شده اند باعث ایجاد اختلالات نرم افزاری می شوند. خطاهای مربوط به این برنامه ها بر روی عملکرد صفحه نمایش تاثیر گذاشته و ایجاد مشکل می کنند و باعث هنگ کردن و یا کار نکردن لمس صفحه نمایش می شوند. برنامه های مربوط به دوربین، و یا اجرای همزمان چند برنامه نیز می توانند باعث ایجاد اختلال بر روی عملکرد صفحه نمایش شوند.

برخی از کاربران iPhone 7 متوجه شده اند که هنگام استفاده از دوربین برای عکس گرفتن و یا ضبط فیلم، به صورت اتفاقی خطوط خاکستری رنگ بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود. این یک اشکال نرم افزاری است و مربوط به تنظیمات اشتباه دوربین و یا برنامه های نصب شده برای ادیت در عکاسی با دوربین می باشد.

مشکلات صفحه نمایش بعد از بروز رسانی

برخی از مشکلات صفحه نمایش بعد از به روز رسانی سیستم عامل و یا برنامه ها بوجود می آیند، با اینکه انتظار می رود به روز رسانی باعث بهبود و پیشرفته شدن سیستم عامل و برنامه های نصب شده روی گوشی شود، ولی گاهی اوقات باعث ایجاد اختلال در نحوه عملکرد صفحه نمایش شده که این مسائل می تواند براثر تناقض در تنظیمات مربوط به صفحه نمایش باشد.

مشکلات حافظه    

مشکلات مربوط به حافظه گوشی می تواند باعث پرپر زدن، قرمز/ سفید شدن صفحه نمایش و... شود. هنگامی که شما بر روی گوشی چند کار را هم زمان انجام می دهید و یا از چند برنامه پیچیده در یک زمان استفاده می کنید، چنین مشکلاتی برای صفحه نمایش ایجاد می شود.

آسیب فیزیکی

در نهایت ممکن است دلیل پرپر زدن گوشی شما آسیب فیزیکی براثر ضربه و یا ورود مایعات به گوشی باشد، که در این صورت باید برای تعویض صفحه نمایش به یک تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید : تعویض ال سی دی iphone 7 در منزل


نحوه برطرف کردن مشکل پرپر زدن و نمایش غیر معمول صفحه نمایش iPhone 7

با کنار گذاشتن احتمال وجود آسیب سخت افزاری بر روی گوشی، بعد از بررسی علت های پرپر زدن صفخه نمایش در قسمت قبل، می توان با استفاده از روش های ارائه شده در ادامه مطلب پرپر زدن صفحه نمایش را برطرف کرد.

راه اندازی مجدد  iPhone 7

اگر هنگام استفاده از یک نرم افزار برای اولین بار گوشی شما پرپر می زند، این فقط یک نشانه از نقص برنامه در حال اجرا است که با یک راه اندازی مجدد حل خواهد شد.

برای راه اندازی مجدد :iphone 7

دکمه Sleep/Wake را نگه دارید تا گوشی کامل خاموش شود. بعد از 30 ثانیه مجدد دکمه Sleep/Wake رافشار دهید تا گوشی روشن شود. بعد از بالا آمدن کامل، گوشی را چک کنید آیا بازهم صفحه نمایش پرپر می زند یا خیر.

اگر بعد از انجام راه اندازی مجدد باز هم صفحه نمایش شما با مشکل روبرو است می توانید force restart را امتحان کنید.

force restart

برای انجام force restart دکمه Sleep/Wake و دکمه volume پایین را بطور همزمان برای 10 ثانیه نگه دارید تا لوگو اپل بر روی صفحه بالا بیاید.

امیدواریم بعد از انجام این مراحل مشکل گوشی شما حل شده باشد. در غیر اینصورت انجام مراحل بعدی را دنبال کنید.

تنظیمات صفحه نمایش را بررسی کنید

هنگامی که بعد از ایجاد تغییرات در تنظیمات، صفحه نمایش دچار مشکل می شود، دلیل آن انجام تنظیمات اشتباه در صفحه نمایش است. ممکن است شما یکی از گزینه ها را به اشتباه فعال یا غیر فعال کرده باشید.

یکی از روش های موثر برای حل این مشکل رفتن به گزینه Accessibility settings و فعال کردن Reduce Transparency است.

برای این فعال سازی به ترتیب روی گزینه های Settings-> General-> Accessibility-> Reduce Transparency کلیک کنید.

کم کردن میزان شفافیت صفحه نمایش یکی از ویژگی های آیفون است، در نظر داشته باشید زمان فعال شدن این گزینه بسیاری از ویژگی های زیبایی شناسی گوشی حذف می شود.

اگر هنگام استفاده از دوربین گوشی، صفحه نمایش پرپر می زند و یا حالت غیر معمول دیگری دارد شما می توانید Portrait Mode را غیر فعال کنید. برای انجام این کار به ترتیب قسمت های Settings-> Photos & Camera-> Portrait Mode بروید و Portrait Mode راغیر فعال کنید. غیر فعال کردن Portrait Mode می تواند به کاهش پرپر زدن صفحه نمایش هنگام زوم کردن در عکاسی و یا هنگام برقراری تماس تصویری کمک کند.

یک راه حل دیگر برای رفع پرپر زدن صفحه نمایش می تواند تغییر گزینه ها درحین فیلمبرداری باشد. البته این یک راه موقت برای حل این مشکل است.

وضعیت حافطه را بررسی و مدیریت کنید

با توجه به این که iPhone 7 یک گوشی جدید است نباید مشکل حافظه داشته باشد ولی ممکن است گوشی با مشکل حافظه مخصوصاً زمانی که برنامه های مخرب بر روی گوشی نصب شده باشند، روبرو شود. برخی از برنامه های مخرب فضای بیشتری را اشغال می کنند در حالی که برنامه های کاربردی که در پس زمینه اجرا می شوند هم نیاز به فضای بیشتری از حافظه دارند. برای بررسی فضای اشغال شده در حافظه به قسمت های  Settings-> General-> Storage & iCloud Usage-> Manage Storage بروید و با دقت فضای استفاده شده در حافظه را بررسی کنید.

اگر می خواهید جزئیات بیشتری در باره فضای اشغالی هر برنامه بدانید فقط کافی است روی آن کلیک کنید.

همچنین می توانید برای مدیریت حافظه، از iTunes استفاده کنید. برای این کار شما نیاز به یک کامپیوتر که آخرین نسخه iTunes بر روی آن نصب شده است دارید، مراحل زیر را برای مدیریت حافظه به کمک iTunes دنبال کنید:

گوشی را به وسیله کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

iTunes را باز کنید.

بعد از شناسایی iPhone 7 روی آن کلیک کنید.

بعد از انتخاب، شما یک نوار ابزار را می بینید که با کلیک بر روی آن می توانید مقدار فضای اشغال شده توسط هر برنامه را ببینید.

با حرکت دادن موس بر روی هر یک از برنامه ها در لیست می توانید اطلاعات مهمی درباره هر برنامه را به دست آورید.

مراجعه به یک متخصص تعمیرات iPhone

اگر تمامی روش ها را امتحان کرده اید و هنوز صفحه نمایش پرپر میرند،پرپر زدن صفحه نمایش مربوط به آسیب سخت افزار و فیزیکی است، شما باید برای تعویض صفحه نمایش اقدام کنید.

تماس با ما

اگر همچنان مشکل پرش تصویر در گوشی شما پابر جاست می توانید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی آوافیکس با شماره 66320236-021 تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما پیغام بگذارید و منتظر دریافت پاسخ از طریق ایمیلتان باشید.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۳

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی