تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل آوافیکس در جهت تسهیل خدمت رسانی به افرادی که به زمان , هزینه , امنیت اطلاعات و کیفیت قطعات اهمیت میدهند , ایجاد شده است و برای افراد این فرصت فراهم می شود ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه , لذت تعمیرات موبایل در محل و در حضور خودشان را بچشند


مشکلات مربوط به صفحه نمایش عموماً بر اثر 2 مشکل عمده نرم افزاری و سخت افزاری بوجود می آید که مشکل پرپر زدن صفحه نمایش گوشی سامسونگ گلکسی S10 نیز از این قائده مستثنی نیست.

مشکلات سخت افزاری صفحه نمایش معمولا به تعویض آن منجر می شود، ولی مشکلات نرم افزاری را می توان بدون مراجعه کردن به تکنسین و تعمیرگاه های تخصصی موبایل برطرف کرد.

اگر مشکل گوشی شما سخت افزاری باشد و به تعویض ال سی دی نیاز باشد جهت اطلاع از هزینه می توانید روی استعلام هزینه تعویض ال سی دی S10 کلیک کنید و برای دریافت اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مطالعه نمایید.


بیشتر بخوانید : تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ در محل


اگر مشکل گوشی شما بر اثر اختلالات و ایرادات نرم افزاری پیش آمده باشد، می توانید با مطالعه مطالب ارائه شده در این مقاله مشکل را برطرف نمایید.

راه حل اول: راه اندازی مجدد در Galaxy S10

ممکن است بعد از مدتی کیفیت عملکرد صفحه نمایش گوشی Galaxay S10 پایین آمده و دچار مشکل شود. اگر مشکل پیش آمده بر اثر مشکلات نرم افزاری باشد راه اندازی مجدد می تواند به برطرف کردن مشکل کمک کند، با فشار دادن و نگه داشتن هم زمان دکمه های volume پایین و power برای 10 ثانیه گوشی مجدد راه اندازی می شود. استفاده از این روش را برای بهبود عملکرد گوشی و جلوگیری از بروز مشکل حداقل یک بار در هر ماه را توصیه می کنیم.

اگر با انجام این روش تغییری در شرایط گوشی شما ایجاد نشد روش بعدی را امتحان کنید:

دکمه power و volume پایین را برای 10 ثانیه نگه دارید، بعد از چند ثانیه صفحه "Maintenance Boot" ظاهر خواهد شد.

از صفحه "Maintenance Boot" گزینه "Normal Boot" را انتخاب کنید، 90 ثانیه صبر کنید تا راه اندازی مجدد کامل شود (از دکمه های volume برای جابجایی بین گزینه ها استفاده کنید).

راه حل دوم: علائم آسیب را در گوشی Galaxy S10 بررسی کنید

اگر نشانه ای از آسیب فیزیکی مانند ضربه خوردن بر روی گوشی شما وجود دارد شما با مشکل جدی تری مواجه هستید و باید برای تعویض صفحه نمایش اقدام کنید، زیرا پرپر زدن صفحه نمایش بعد از آسیب فیزکی و یا ضربه خوردن با اقدامات و تعمیرات نرم افزاری برطرف نخواهد شد و شما برای برطرف کردن مشکل پیش آمده باید به یک تعمیرگاه تخصصی موبایل مراجعه کنید.


بیشتر بخوانید : تست سالم بودن گوشی سامسونگ


راه حل سوم: احتمال نفوذ مایعات را به گوشی Galaxy S10 بررسی کنید

با اینکه گوشی Galaxy S10 ضد آب است اما این ویژگی بصورت 100% نبوده و ممکن است بعد از مدتی ضد آب بودن گوشی از بین برود و آب و مایعات به صفحه نمایش و داخل گوشی به راحتی نفوذ پیدا کند، حتی ممکن است وجود یک شکستگی کوچک بر روی صفحه نمایش باعث ورود مایعات به گوشی شده و به گوشی آسیب برساند. که در این شرایط باید برای تعویض صفحه نمایش به یک تعمیرگاه معتبر موبایل مراجعه کنید.

راه حل چهارم: آپدیت کردن گوشی Galaxy S10

بعد از بررسی احتمال آسیب فیزیکی، به بررسی مشکلات نرم افزاری می پردازیم. ممکن است پرپر زدن صفحه نمایش Galaxy S10 بدلیل عدم آپدیت سیستم عامل گوشی و یا برنامه ها باشد. شرکت سامسونگ در هر آپدیت سیستم عامل مشکلات و باگ های اندروید قبلی را برطرف کرده و امکانات پیشرفته تری را به آن اضافه می کند. در نتیجه با آپدیت کردن سیستم عامل احتمال برطرف شدن بسیاری از مشکلات نرم افزاری گوشی Galaxy S10 وجود دارد. برای انجام این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

تنطیمات (Settings) را باز کنید.

بر روی آپدیت نرم افزار (Software update) کلیک کنید.

بر روی دانلود و نصب (Download and install) کلیک کنید.

اجازه دهید تا گوشی شرایط آپدیت را بررسی کند.

بعد از آن آپدیت گوشی شروع خواهد شد (اگر گوشی شما به آخرین سیستم عامل اندروید آپدیت شده باشد و نیازی به آپدیت نداشته باشد گوشی به شما اعلام خواهد کرد).

راه حل پنجم: عملکرد صفحه نمایش Galaxy S10 را در حالت امن (Safe Mode) بررسی کنید

 دلیل دیگری که می تواند باعث پرپر زدن صفحه نمایش شود نصب برنامه های مخرب بر روی گوشی است، برای بررسی دقیق تر این موضوع گوشی را در Safe Mode قرار داده و عملکرد صفحه نمایش را بررسی کنید اگر در این حالت گوشی بدون مشکل عمل کرد مشکل صفحه نمایش بدلیل نصب برنامه یا برنامه های مخرب بر روی گوشی است. برای حل این مشکل گوشی را از Safe Mode خارج کرده و برنامه های مخرب را پاک کنید. توصیه می کنیم از برنامه هایی که اخیراً بر روی گوشی نصب کرده اید شروع کنید. با دنبال کردن مراحل زیر گوشی را در حالت Safe Mode قرار دهید:

دکمه power را تا زمانی که گزینه power off روی صفحه نمایش داده شود، نگه دارید.

انگشت خود را بر روی power off تا زمانی که گزینه Safe Mode نمایش داده شود، نگه دارید.

برای تایید بر روی Safe Mode کلیک کنید.

کامل شدن این پروسه 30 ثانیه طول خواهد کشید.

بعد از آن Safe Mode در پایین صفحه سمت چپ نمایش داده خواهد شد.

نکته: در این حالت برنامه هایی که بر روی گوشی نصب کرده اید غیر فعال می شوند، و فقط می توانید از برنامه های اصلی گوشی استفاده کنید.

راه حل ششم: پاک کردن حافظه Cache بر روی Galaxy S10

نحوه عملکرد و کیفیت اندروید به مجموعه ای از فایل های موقت نصب شده بر روی حافظه Cache بستگی دارد اگر این حافظه دچار مشکل شود گوشی دچار تاخیر، توقف و کندی در عملکرد، پرپر زدن صفحه نمایش و گاهی هم دچار اشتباهات غیر معمول مانند نمایش پیغام های خطای نادرست می شود که کل سیستم را تحت تاثیر قرار می دهد. برای اطمینان از کیفیت حافظه Cache و جلوگیری از ایجاد مشکل از سمت این حافظه هر چند ماه یک بار این حافظه را پاک کنید، مراحل زیر را برای انجام این کار دنبال کنید:

گوشی را خاموش کنید.

دکمه volume بالا، Bixby و بعد دکمه power را فشار داده و نگه دارید.

هنگامی که لوگوی اندروید روی صفحه نمایش داده شد دکمه ها را رها کنید (نصب بروزرسانی گوشی 30 تا 60 ثانیه قبل از نمایش بازیابی سیستم عامل اندروید نمایش داده خواهد شد).

از دکمه volume پایین برای هایلایت گزینه wipe cache partition استفاده کنید.

دکمه power را برای انتخاب آن فشار دهید.

از دکمه volume پایین برای انتخاب گزینه yes و برای تایید آن از دکمه power استفاده کنید.

هنگامی که پاک کردن حافظه Cache به اتمام رسید گزینه Reboot system now روی صفحه هایلایت می شود.

دکمه power را برای راه اندازی مجدد گوشی فشار دهید.

راه حل هفتم: راه اندازی مجدد تنظیمات گوشی Galaxy S10

راه اندازی مجدد تنظیمات گوشی مانند تنظیمات مجدد کارخانه است، با این تفاوت که با انجام این روش آسیبی به اطلاعات شما وارد نخواهد شد و حذف نمی شود. برای انجام این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

قسمت تنظیمات (Settings) را باز کنید.

بر روی مدیریت عمومی (General management) کلیک کنید.

بر روی تنظیم مجدد (Reset) کلیک کنید.

و بعد تنظیم مجدد همه تنظیمات (Reset all settings) را انتخاب کنید.

بر روی گزینه تنظیم مجدد (RESET) کلیک کنید.

راه حل هشتم: تنطیمات کارخانه یا Reset Factory در گوشی Galaxy S10

انجام تنطیم مجدد کارخانه آخرین راه حل برای مشکلات نرم افزاری است، با انجام تنطیمات مجدد کارخانه تمام اطلاعات و برنامه های روی گوشی پاک خواهد شد، توصیه می کنیم از اطلاعات روی گوشی بکاپ تهیه کنید.

برای انجام تنظیمات کارخانه 2 روش وجود دارد که در ادامه به ارائه آن ها می پردازیم:

روش 1: انجام تظیمات کارخانه به کمک منو تنظیمات:

از اطلاعات شخصی روی گوشی خود بکاپ تهیه کنید و حساب کاربری گوگل خود را حذف کنید.

تنظیمات را باز کنید.

مدیریت عمومی (General management) را پیدا کرده و بر روی آن کلیک کنید.

بر روی تنظیم مجدد (Reset) کلیک کنید.

تنظیمات کارخانه (Factory data reset) را انتخاب کنید.

اطلاعات را مطالعه کنید و برای ادامه بر روی تنظیم مجدد (Reset) کلیک کنید.

بر روی پاک کردن همه (Delete All) کلیک کنید.


بیشتر بخوانید : آموزش بکاپ گرفتن از گوشی سامسونگ


روش 2: انجام تنظیمات کارخانه به کمک دکمه های روی گوشی

استفاده از این روش برای شرایطی که شما به منو تنظیمات دسترسی ندارید مناسب است.

اگر این امکان وجود دارد از اطلاعات روی گوشی خود بکاپ تهیه کنید، در غیر اینصورت از آن صرف نظر کنید.

مطمئن شوید که حساب کاربری گوگل خود را حذف کرده اید ولی اگر مشکل گوشی مانع انجام آن می شود از پاک کردن آن هم صرف نظر کنید.

گوشی را خاموش کنید. اگر نمی توانید گوشی را با دکمه power خاموش کنید، منتظر بمانید تا شارژ گوشی تمام شده و گوشی خاموش شود.

نکته: 30 دقیقه قبل از انجام تنظیم کارخانه آن را شارژ کنید.

دکمه volume بالا و Bixby را هم زمان با هم نگه دارید.

همان طور که دکمه های volume بالا و Bixby را نگه داشته اید دکمه power را فشار داده و نگه دارید.

هنگامی که منوی ریکاوری روی صفحه نمایش داده می شود دکمه ها را رها کنید.

دکمه volume پایین را تا زمانی که گزینه Wipe data/factory reset نمایش داده شود نگه دارید.

دکمه power را برای انتخاب Wipe data/factory reset فشار دهید.

از volume پایین برای هایلایت Yes استفاده کنید.

از دکمه power برای تایید تنظیم کارخانه (factory reset) استفاده کنید.

تماس با ما

اگر همچنان مشکل پرپر زدن صفحه نمایش در گوشی شما پا برجاست می توانید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی آوافیکس با شماره 66320236-021 تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما پیغام بگذارید و منتظر دریافت پاسخ از طریق ایمیلتان باشید.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۳۰

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی