تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل آوافیکس در جهت تسهیل خدمت رسانی به افرادی که به زمان , هزینه , امنیت اطلاعات و کیفیت قطعات اهمیت میدهند , ایجاد شده است و برای افراد این فرصت فراهم می شود ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه , لذت تعمیرات موبایل در محل و در حضور خودشان را بچشند

مشکل کار نکردن تاچ صفحه گوشی iPhone 8 Plus

چهارشنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۹۸، ۰۶:۱۱ ب.ظ

گوشی iPhone 8 Plus با بالا ترین کیفیت قطعات سخت افزاری و عملکرد سیستم عامل به بازار عرضه شد. اما این گوشی قدرتمند هم از معایب معاف نبوده است. یکی از مشکلاتی که کاربران از آن شکایت دارند، کار نکردن ناگهانی تاچ صفحه نمایش است.

این مشکل ممکن است در اثر اختلالات نرم افزاری یا آسیب های سخت افزاری صفحه نمایش است.

اگر عامل مشکل سخت افزاری باشد و صفحه نمایش گوشی در اثر ضربه ، فشار ، نفوذ مایعات و ... آسیب دیده باشد، شما باید برای تعویض ال سی دی اقدام کنید که می توانید جهت استعلام هزینه اینجا کلیک کنید و یا جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد مطلب زیر را مطالعه کنید.


بیشتر بخوانید : تعویض ال سی دی iphone 8 plus در منزل


اما اگر بر اثر اختلالات نرم افزاری پیش آید ، در این مطلب راه حل های مناسب را برای حل مشکل صفحه نمایش iPhone 8 Plus ارائه می دهیم.

راه اندازی مجدد iPhone 8 Plus

اگر برای اولین بار است که تاچ صفحه نمایش گوشی شما هنگ کرده و کار نمیکند ، می تواند براثر یک مشکل نرم افزاری ساده باشد و شما می توانید با راه اندازی مجدد گوشی این مشکل را برطرف کنید.

راه اندازی مجدد iPhone 8 Plus :

دکمه Volume بالا را فشار داده و سریع رها کنید.

و بعد دکمه Volume پایین را فشار داده و سریع رها کنید.

و در آخر دکمه Power/Side button را نگه دارید تا لوگو آیفون روی صفحه، نمایش داده شود.

راه اندازی مجدد می تواند مشکلات کوچک نرم افزاری مثل هنگ کردن صفحه نمایش را برطرف کند. برای انجام این کار نیاز به بکاپ گرفتن از اطلاعات گوشی ندارید.

به روز رسانی iPhone 8 Plus از طریق iTunes

یک نرم افزار و یا یک فایل اطلاعاتی معیوب باعث کار نکردن و یا هنگ کردن صفحه نمایش می شود. یکی از راه حل های این مشکل آپدیت کردن گوشی است. درشرایطی که صفحه نمایش شما کار نمی کند این کار را باید به وسیله کامپیوتر و برنامه iTunes انجام دهید.

مراحل زیر را برای به روز رسانی iPhone 8 Plus به آخرین نسخه iOS از طریق iTunes دنبال کنید:

گوشی را به وسیله کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

iTunes را باز کنید هنگامی که گوشی شما را شناسایی کرد، بر روی iPhone 8 Plus کلیک کنید.

در لیست خلاصه iTunes روی گزینه Check for Update کلیک کنید. iTunes گوشی را بررسی می کند، اگر نیاز به آپدیت باشد آن را بصورت پیغام اطلاع می دهد.

برای ادامه بر روی Download و بعد Update کلیک کنید.

در صورت درخواست، رمز ورود را وارد کنید.

در ادامه، دستور المل ها را دنبال کنید تا دانلود و نصب آخرین نسخه iOS بر روی گوشی شما کامل شود.

انجام Factory reset با استفاده iTunes

اگر با انجام 2 روش قبل مشکل شما هنوز حل نشده است شما با یک مشکل پیچیده تر روبرو هستید، و برای رفع آن باید گوشی را به تنظیمات کارخانه بر گردانید. توجه داشته باشید که پس از ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی شما پاک خواهد شد، بنابراین قبل از شروع کار یک نسخه پشتیبان از اطلاعاتتان تهیه کنید.


بیشتر بخوانید : آموزش بکاپ گرفتن از گوشی آیفون


انجام این کار در شرایطی که صفحه نمایش کار می کند از طریق خود گوشی امکان پذیر است ولی در شرایط فعلی، شما برای انجام آن نیاز به یک سیستم کامپیوتر امن دارید. برای انجام تنظیم مجدد گوشی با کامپیوتر باید آخرین نسخه iTunes را بروی کامپیوتر نصب کنید.

مراحل زیرا برای انجام تنظیمات کارخانه با استفاده از iTunes دنبال کنید :

iTunes را بر روی کامپیوتر باز کنید.

گوشی را به وسیله کابل USB به کامپیوتر وصل کنید. هر گونه کابل و USB دیگر را از کامپیوتر جدا کنید تا باعث ایجاد همگام سازی بین iPhone و کامپیوتر نشود.

اگر درخواست رمز عبور کرد آن را وارد کنید و یا اگر با اعتماد به این کامپیوتر متصل شده اید آن را تایید کنید و سپس دستور العمل ها را دنبال کنید :

هنگامی که گوشی شما شناسایی شد روی مدل آن کلیک کنید.

بر روی لیست خلاصه شده iTunes بر روی Restore iPhone کلیک کنید.

برای تایید بر روی Restore کلیک کنید.

بعد از انجام این مراحل تمام اطلاعات و برنامه ها بر روی گوشی شما پاک می شود و گوشی به حالت پیش فرض بر میگردد. در این مرحله شما باید تنظیمات اولیه را برای راه اندازی گوشی خود انجام دهید.


بیشتر بخوانید : آموزش تنظیمات اولیه آیفون


قرار دادن گوشی در Recovery mode با استفاده از iTunes

اگر تنظیم مجدد کارخانه مشکل گوشی شما را حل نکرد، می توانید گوشی را باستفاده از iTunes در Recovery mode قرار دهید. این حالت، گوشی را در شرایط بازیابی قرار می دهد و خطاهای سیستم اصلی را پاک می کند و سیستم عامل را بازیابی می کند.

نحوه انجام Recovery mode با استفاده از iTunes را دنبال کنید :

گوشی را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

بعد از اتصال به سرعت دکمه Volume بالا را فشار داده و رها کنید و بعد از آن دکمه Volume پایین را فشار داده و رها کنید، و در آخر، دکمه Side/Power button را تا زمانی که گوشی مجدد راه اندازی شود نگه دارید، حتی زمانی که لوگوی اپل بالا آمد دکمه را رها نکنید.

زمانی که پیغام Connect to iTunes روی صفحه، نمایش داده شد دکمه Side/Power button را رها کنید.

به iTunes بروید، شما باید پیغام There is a problem with the iPhone that requires it to be updated or restored را مشاهده کنید.

بر روی گزینه Restore کلیک کنید، مراحل و دستورالعمل ها را برای تکمیل راه اندازی مجدد گوشی در Recovery mode دنبال کنید.

بعد از اتمام مراحل Recovery mode در iTunes گوشی را بررسی کنید اگر همچنان صفحه نمایش با مشکل روبرو است آخرین راه حل را امتحان کنید.

بازیابی گوشی در mod DFU با استفاده از iTunes در iPhone 8 Plus

آخرین راه حل بازیابی گوشی در حالت DFU است، DFU به معنای ارتقا نرم افزار گوشی است. در این حالت iTunes در کامپیوتر بدون فعال کردن bootloader به ios دسترسی پیدا می کند. این روش معمولاً برای حل مشکلات پیچیده در آیفون استفاده می شود. قبل از انجام این کار از تمام اطلاعات روی گوشی خود بکاپ بگیرید.

مراحل بازیابی گوشی در DFU mode با استفاده از iTunes :

گوشی را با کابل USB به کامپیوتر وصل کنید.

دکمه Volume بالا را سریع فشار دهید.

و بعد دکمه Volume پایین را فشار دهید.

دکمه Side/Power button را تا زمانی که صفحه نمایش سیاه شود نگه دارید.

هنگامی که صفحه نمایش سیاه شد دکمه Side/Power button و volume پایین را نگه دارید.

بعد از 5 ثانیه دکمه Side/Power button را رها کنید و دکمه volume پایین را همچنان نگه دارید.

اگر لوگوی آیفون روی صفحه نمایش نشان داده شد به این معنی است که دکمه Side/Power button را بیشتر از 5 ثانیه نگه داشته اید و باید تمام مراحل را از ابتدا انجام دهید.

اگر صفحه نمایش سیاه شود به این معنی است که گوشی شما با موفقیت وارد حالت DFU شده است، iTunes پیام شناسایی شدن گوشی توسط iTunes در حالت recovery mode را بر  روی صفحه نشان می دهد، شما می توانید از طریق iTunes به ios باز گردید.

برای تکمیل این فرایند مراحل را به تربیت دنبال کنید.

نکته : برای خارج کردن گوشی از recovery mode، باید force restart را برای گوشی انجام دهید.

تماس با ما

اگر همچنان مشکل کار نکردن صفحه در گوشی شما پابرجاست می توانید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی آوافیکس با شماره 66320236-021 تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما پیغام بگذارید و منتظر دریافت پاسخ از طریق ایمیلتان باشید.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۲

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی