تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل آوافیکس در جهت تسهیل خدمت رسانی به افرادی که به زمان , هزینه , امنیت اطلاعات و کیفیت قطعات اهمیت میدهند , ایجاد شده است و برای افراد این فرصت فراهم می شود ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه , لذت تعمیرات موبایل در محل و در حضور خودشان را بچشند

مشکلات iPhone 6 و راه حل آن ها

سه شنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۷ ق.ظ

آیفون 6 با توجه به ویژگی ها و نقاط قوتش از زمان عرضه توانست نظر کابران زیادی را به خود جلب کند، اما این گوشی نیز مانند سایر گوشی های هوشمند دچار مشکلاتی شده است که در این مطلب به بررسی چند مورد از رایج ترین مشکلات گزارش شده توسط کاربران آیفون 6 و روش های حل آنها خواهیم پرداخت :

خالی شدن سریع شارژ باتری آیفون 6

اگر باتری گوشی دچار آسیب فیزیکی مثل تغییر حالت فیزیکی نشده (اصطلاحا باد نکرده است) و یا عمر مفید آن به پایان نرسیده باشد، سریع خالی شدن شارژ آن می تواند بر اثر یک اشکال نرم افزاری باشد که برای بررسی و حل این مشکل مراحل زیر را دنبال کنید:

باتری را به طور کامل خالی کنید. اجازه دهید شارژ گوشی کامل خالی شده و خاموش شود. برای 1 ساعت گوشی را خاموش نگه دارید.

بعد از خاموش نگه داشتن iPhone، آن را شارژ کنید. از شارژر اصلی خود گوشی برای شارژ کردن استفاده کنید، اجازه دهید گوشی کامل شارژ شود، کامل شدن شارژ باتری حدود 2 ساعت طول می کشد، گوشی را بعد از 2 ساعت از شارژ جدا کنید و هنگامی که گوشی در حال شارژ شدن است از آن استفاده نکنید.

بعد از گذشت 2 ساعت:

 دکمه power و home را برای انجام راه اندازی مجدد نگه دارید و تا زمانی که لوگوی اپل بالا نیامده دکمه ها را رها نکنید.

از گوشی خود دوباره استفاده کنید تا شارژ آن دوباره خالی شده و خاموش شود، مجدد این چرخه را یک بار دیگر تکرار کنید( خالی شدن شارژ باتری، شارژ کامل باتری و reboot). انجام این کار به شما کمک می کند که بتوانید بیشترین استفاده از باتری را داشته باشید.

اگر بعد از کالیبره و راه اندازی مجدد باتری اتفاق خاصی روی گوشی شما نیفتاد، مطمئن شوید که آخرین سیستم عامل ios بر روی گوشی شما اجرا می شود.

از همه فایل های روی گوشی خود بکاپ تهیه کنید، می توانید با چند روش از گوشی خود بکاپ تهیه کنید که سریع ترین راه استفاده از iTunes بر روی کامپیوتر است.برای گرفتن بکاپ پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را مطالعه کنید :


بیشتر بخوانید : آموزش بکاپ گرفتن از گوشی آیفون


و اگر نمی خواهید از که از اطلاعات بکاپ بگیرید همه اطلاعات را از روی گوشی خود به سادگی پاک کنید.

گوشی را به وسیله کابل USB به کامپیوتر وصل کنید

زمانی که از شما رمز عبور درخواست کرد آن را وارد کنید.

مدل گوشی خود را در iTunes انتخاب کنید.

هنگامی که لیست خلاصه شده روی صفحه نمایش داده شد، گزینه ای که گوشی را بازگردانی مجدد خواهد کرد را انتخاب کنید(Restore).

برای تایید بر روی دکمه Restore کلیک کنید.

چند لحظه صبر کنید iTunes گوشی شما را به تنظیمات کارخانه باز می گرداند. ممکن است iTunes نیاز به نصب نسخه سیستم عامل بروزرسانی شده داشته باشد و کمی انجام این فرایند را طولانی کند.

پس از تنظیم مجدد کارخانه تمام تنظیمات نرم افزارها باید به تنظیمات پیش فرض خود برگردانده شوند.

اگر انجام این مراحل مشکل باتری شما را برطرف نکند شما باید برای تعویض باتری گوشی خود اقدام کنید که می توانید جهت استعلام هزینه تعویض باتری آیفون 6 اینجا کلیک کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعویض باتری iPhone 6 مطلب زیر را مطالعه فرمایید.  


بیشتر بخوانید: تعویض باتری iPhone 6 در منزل


بکاپ گرفتن اطلاعات iPhone 6 هنگامی که مادربرد شکسته است

دسترسی به اطلاعات روی حافظه گوشی آیفون فقط از طریق مادربرد امکان پذیر است و صفحه نمایش معمولاً اجازه دسترسی کاربر به اطلاعات گوشی را می دهد. اگر یکی از این 2 قطعه به درستی کار نکند راهی دیگری برای بازیابی و دسترسی به اطلاعات وجود ندارد.

حافظه iPhone به مادربرد متصل است و فایل ها در تراشه حافظه قراردارند. گوشی را به یک تکنسین حرفه ای بسپارید تا وضعیت مادربرد و صفحه نمایش گوشی را با دقت بررسی کند، تا بتواند اطلاعات شما را بازیابی کند.

گوشی iPhone 6 راه اندازی مجدد نمی شود و به طور اتوماتیک و پشت هم boot می شود

در این شرایط یک راه وجود دارد آن هم قرار دادن گوشی در حالت DFU Mode است. اگر گوشی نمی تواند در حالت DFU Mode قرار بگیرد ممکن است آسیب سخت افزاری به گوشی وارد شده باشد، اگر گوشی از دستتان افتاده و یا مایعات به آن نفوذ کرده مشکل شما با قرار دادن گوشی در حالت DFU Mode حل نخواهد شد زیرا مشکلات سخت افزاری با راه حل های نرم افزاری برطرف نخواهد شد.

مراحل زیر را برای قراردادن گوشی در حالت DFU Mode دنبال کنید:

 همه برنامه های باز روی کامپیوتر خود را ببندید.

iTunes را باز کنید.

گوشی را خاموش کنید، اگر نمی توانید گوشی را خاموش کنید اجازه دهید تا شارژ آن کامل خالی شده و خاموش شود. بعد از خاموش شدن گوشی آن را برای 1 ساعت بدون اینکه تلاشی برای روشن کردن آن بکنید در شارژ قرار دهید.

گوشی را به وسیله کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.

دکمه power را برای 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

دکمه volume پایین و power را برای 10 ثانیه باهم فشار داده و نگه دارید، اگر لوگوی اپل روی صفحه نمایش داده شد، 2 مرحله قبل را دوباره تکرار کنید، لوگوی اپل نباید روی صفحه بالا بیاید.

دکمه volume پایین را برای 5 ثانیه نگه دارید. اگر گزینه Plug into iTunes روی صفحه، نمایش داده شد 3 مرحله آخر را دوباره انجام دهید. Plug into iTunes نباید روی صفحه نمایش داده شود.

اگر صفحه نمایش گوشی شما سیاه است گوشی شما در حالت DFU Mode قرار گرفته است، و کامپیوتر به شما پیغام شناسایی شدن گوشی توسط iTunes را می دهد.

مراحل نمایش داده شده بر روی کامپیوتر را برای کامل شدن بازیابی دنبال کنید.

کار نکردن لمس صفحه نمایش iPhone 6 بعد از تعویض صفحه نمایش

گوشی های iPhone 6 در مقابل مایعات و رطوبت مقاوم نیستند، به همین دلیل ورود کمترین رطوبت هم می تواند برای گوشی مشکل ایجاد کند و باعث کار نکردن قسمت هایی از آن مانند لمس صفحه نمایش شود. در این شرایط شما باید صفحه نمایش را تعویض کنید و برای تعویض آن باید دقت بسیار زیادی را به کار ببرید. توجه کنید که تمامی قسمت های صفحه نمایش را به درستی بر روی گوشی نصب کنید. مراقب باشید هنگام نصب صفحه نمایش به قطعه آسیب نزنید زیرا کوچک ترین خراش هم می تواند ایجاد مشکل کند. اگر بعد از نصب باز هم لمس صفحه نمایش دچار مشکل است صفحه نمایش را باز کرده و دوباره با دقت برروی گوشی ببندید، ولی پیشنهاد ما به شما مراجعه به یک متخصص تعمیرات موبایل برای تعویض صفحه نمایش است.

شما می توانید جهت استعلام هزینه تعویض ال سی دی آیفون 6 اینجا کلیک کنید و جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعویض ال سی دی iPhone 6 مطلب زیر را مطالعه فرمایید.  


بیشتر بخوانید : تعویض ال سی دی iPhone 6 در منزل


امیدواریم یکی از روش های ذکر شده برای حل مشکل گوشی شما کارساز باشد، ما سعی کردیم تمام روش های ممکن را بررسی کنیم که اگر علت بروز آن نرم افزاری باشد به احتمال زیاد توسط یکی از روش های بالا حل خواهد شد.

اما اگر همچنان مشکل کار نکردن لمس صفحه نمایش و خالی شدن سریع شارژ باتری در گوشی شما پابرجاست می توانید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی آوافیکس با شماره 66320236-021 تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما پیغام بگذارید و منتظر دریافت پاسخ از طریق ایمیلتان باشید.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۳/۲۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی