تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل آوافیکس در جهت تسهیل خدمت رسانی به افرادی که به زمان , هزینه , امنیت اطلاعات و کیفیت قطعات اهمیت میدهند , ایجاد شده است و برای افراد این فرصت فراهم می شود ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه , لذت تعمیرات موبایل در محل و در حضور خودشان را بچشند

مشکلات گوشی Samsung Galaxy S10 و راه حل آنها

شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۰۷:۱۲ ب.ظ


سامسونگ گلکسی S10 یکی از شاهکارهای سری S کمپانی سامسونگ است که توانسته با یک صفحه نمایش بزرگ 6.1 اینچی تقریبا بدون حاشیه، سخت افزار قدرتمند و بسیاری ویژگی های دیگر کاربران زیادی را به خود جذب کند. هنگامی که Galaxy S10 را خریداری می کنید، به احتمال زیاد با هیچ مشکل جدی مواجه نخواهید شد. با این حال، همیشه این احتمال وجود دارد که شما ممکن است یک مشکل با تلفن همراهتان داشته باشید.در این راهنما ما قصد داریم به سوالاتی پاسخ دهیم تا هر مشکلی که ممکن است با گلکسی S10، S10e یا Galaxy S10 Plus داشته باشید برطرف شود.

در نظر داشته باشید که بسیاری از این مشکلات بسیار نادر هستند و بعضی از عیب یابی های زیر توصیه های عمومی می باشند.

مشکلات صفحه نمایش Samsung Galaxy S10

مشکل تاچ تصادفی در گوشی

همانطور که قبلا اشاره شد، گوشی سامسونگ S10 دارای یک صفحه نمایش بزرگ است که تقریبا هیچ حاشیه ای ندارد. در نتیجه، برخی از کاربران گزارش کرده اند که اگر آنها دو طرف صفحه نمایش را لمس کنند، ممکن است به طور تصادفی یک برنامه را باز کنند یا حتی پنل برنامه های Edge باز شوند. خوشبختانه سامسونگ این مشکل را پیش بینی کرده است و برای حل مشکل راه حلی وجود دارد که کافیست این مراحل ساده را دنبال کنید:

  • برای اولین گام بر روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • گزینه ی Display را انتخاب کنید.
  • سپس Accidental Touch Protectionانتخاب کنید.
  • سرانجام، سوئیچ را بر روی این انتخاب به موقعیت On تغییر دهید.

    تمام صفحه نبودن برنامه ها در گوشی

    ممکن است برخی از برنامه هایی که برروی گوشی نصب می کنید هنگام اجرا تمام صفحه نمایش را پر نکنند، اگر شما نیز با این مشکل مواجه شده اید به راحتی می توانید با دنبال کردن مراحل زیر برنامه را به صورت تمام صفحه روی گوشی تان اجرا کنید :

  • برای اولین گام بر روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • گزینه ی Display را انتخاب کنید
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا Full-screen apps انتخاب شود و سپس برای تایید ضربه بزنید.
  • سرانجام، در لیست برنامه ها اسکرول کنید و روی هر برنامه ای را که می خواهید تمام صفحه اجرا شود، ضربه بزنید و سپس گزینه Full screen را به جای Auto انتخاب کنید.

پرش تصویر یا تغییر رنگ صفحه نمایش

پرش تصویر و تغییر رنگ صفحه نمایش گوشی S10 در اثر عوامل سخت افزاری یا نرم افزاری پیش می آید که اگر این مشکل در اثر ضربه، فشار و سایر آسیب های سخت افزاری پیش آمده باشد، به احتمال زیاد با تعویض صفحه نمایش مشکل حل خواهد شد.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر روی استعلام هزینه تعویض صفحه نمایش گوشی S10 کلیک کنید و همچنین پیشنهاد می کنیم مطلب زیر را مطالعه نمایید.


پیشنهاد می شود بخوانید : تعویض ال سی دی گوشی سامسونگ در منزل


اما اگر علت مشکل سخت افزاری نباشد، توجه بفرمایید ممکن است یک برنامه مخرب یا اختلالات نرم افزاری علت بروز این مشکلات باشند.

برای اطمینان از این موضوع پیشنهاد می شود که گوشی در حالت امن (safe mode) راه اندازی کنید، اگر در این حالت مشکل پرش تصویر گوشی حل شد ، پس علت آن وجود یک برنامه مخرب بوده است که باید آن را پیدا و حذف کتید.

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه پاور را نگه دارید تا لوگوی سامسونگ ظاهر شود ؛ سپس دکمه ولوم پایین را تا پایان راه اندازی نگه دارید.
  • زمانی که شما دکمه safemode را در گوشه چپ پایین صفحه مشاهده کردید ، دکمه ولوم پایین را رها کنید.

اگر در حالت safemode پرش تصویر نداشتید، مشخص می شود که یک برنامه باعث این مشکل شده است و برای حل مساله تمام برنامه های مشکوکی را که اخیرا دانلود و نصب کرده اید ، پاک کنید.

برای حذف یک برنامه مراحل زیر را دنبال کنید :

  • از منوی Settings روی گزینه Apps کلیک کنید.
  • برنامه مورد نظرتان را در لیست انتخاب کنید.
  • روی UNINSTALL و سپس ok کلیک کنید.

مشکلات شارژو باتری

تخلیه سریع باتری s10

 Galaxy S10 دارای یک باتری 3400 میلی آمپری است که باید با یک بار شارژ کامل با استفاده معمولی تمام روز را ساپورت کند. با این حال، اگر متوجه شوید عمر باتری گوشی در حال کاهش است، ممکن است مشکلی با یک یا چند برنامه داشته باشد که در پس زمینه اجرا می شوند و شارژ تلفن را کاهش می دهد. خوشبختانه، Galaxy S10 یک راه ساده برای دیدن برنامه هایی که باتری بیشتری را مصرف می کنند ,دارد. در ادامه متوجه می شویم که چگونه آن ها را پیدا کنیم:

  • برای اولین گام روی تنظیمات ضربه بزنید.
  • سپس به گزینه Maintenance Device بروید و بعد به Battery بروید .
  • سرانجام، به Battery usage بروید و روی آن ضربه بزنید.

 شما باید یک لیست از برنامه های که باتری شما را تخلیه می کنند، ببینید. اگر یک برنامه نصب شده روی گوشی شما وجود دارد که مصرف باتری زیادی دارد، ممکن است مخرب باشد. ابتدا، برنامه را بررسی کنید آیا به روز رسانی وجود دارد یا خیر؟ اگر وجود نداشت، برنامه را حذف کنید و سعی کنید یک جایگزین پیدا کنید.

البته یکی دیگر از اصلی ترین دلایلی که باعث تخلیه سریع باتری می شود تمام شدن عمر مفید باتری یا آسیب دیدگی آن است که معمولا با تغییر شکل باد (اصطلاحا باد کردن) همراه است. در این حالت باتری قابل تعمیر نیست و باید تعویض گردد.


بیشتر بخوانید : تعویض باتری گوشی سامسونگ در منزل


مشکل شارژ نشدن S10

اگر گوشی شما شارژ نمی شود یا فرآیند شارژ شدن کند است پیشنهاد می کنیم روش های زیر را برای حل مشکل امتحان کنید:

با یک شارژر دیگر گوشی را شارژ کنید

گاهی ممکن است ایراد از گوشی نباشد. بنابراین در ابتدا سعی کنید با یک شارژر اصلی (کابل شارژ و آداپتور هر دو اصلی باشند) گوشی را شارژ کنید و بررسی کنید که آیا مشکل گوشی حل شده است یا خیر؟

با برنامه Ampere بررسی کنید که اصلا گوشی شما شارژ می شود

برنامه Ampere می تواند به شما می گوید که آیا گوشی شارژ دریافت می کند یا خیر، این برنامه در مواقعی کاربردی است که ممکن است گوشی بسیار آهسته شارژ شود و شما فکر کنید که اصلا شارژ نمی شود.

اگر گوشی خیلی کند شارژ می شود پیشنهاد می کنیم گوشی را خاموش کنید و تا زمانی که به یک شارژر اصلی دیگر دسترسی نداشتید، از آن استفاده نکنید.

شارژر را به یک پریز برق دیگر که مطمئنید درست است، بزنید

شاید بسیار ساده به نظر برسد اما گاهی ممکن است منبع برق دچار مشکل شده باشد و شما متوجه نشده باشید بنابراین در این مورد نیز مطمئن شوید.

اگر هیچ کدام از روش های فوق مشکل گوشی شما را حل نکرد پیشنهاد می کنیم از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

مشاهده ارور "Moisture Detected" روی صفحه S10

 دلیل این خطا این است که سامسونگ گلکسی S10 رطوبت را در پورت USB C شناسایی کرده است.

اگر گوشی شما اخیرا آب خورده است، بنابراین از مشاهده این خطا متعجب نیستید. در این حالت همانطور که گفتیم مقداری رطوبت در پورت USB گوشی شما شناسایی شده است که احتمالا یا خشک شدن آن برطرف خواهد شد.

معمولا یک مقدار کوچک رطوبت بدون نیاز به انجام کار خاصی خشک خواهد شد.

اما اگر گوشی شما آب نخوره است دلیل بروز خطای "Moisture Detected" چیست؟

  • اگر در یک منطقه مرطوب زندگی می کنید، ممکن است رطوبت بیش از حد هوا باعث ایجاد این مشکل شده باشد.
  • کابل USB خودش می تواند رطوبت ایجاد کرده یا به نحوی خیس شود. در این مورد سعی کنید کابل را خشک کنید، و یا آن را عوض کنید.
  • کابل شما ممکن است معیوب باشد یک کابل معیوب می تواند به طور بالقوه یک خطای کاذب را ارائه دهد، دوباره فقط کابل خود را عوض کنید تا ببیند آیا مشکل حل می شود.
  • پورت USB C گوشی شما ممکن است کثیف باشد. ذرات جمع شده جمع شده (خاک، و غیره) می تواند موجب خطا شود. یک پارچه کوچک را بردارید و به آرامی اطراف لبه ها را تمیز کنید.

اگر هیچ کدام از موارد فوق مشکل شما را حل نکنند، سعی کنید گوشی خود را دوباره راه اندازی (خاموش روشن) کنید. گاهی اوقات یک راه اندازی مجدد ساده مشکل را حل می کند.

خاموش روشن شدن (Reset) خودکار سامسونگ گلکسی S10

اگر سامسونگ گلکسی S10 شما به صورت خودکار ریست می شود، چند دلیل ممکن برای این مسئله وجود داشته باشد. می تواند یک مشکل نرم افزاری باشد، یا به دلیل اشتباه سیستم عامل و یا یک برنامه مخرب باشد. متاسفانه، همچنین می تواند یک مشکل سخت افزاری باشد. این به این معنی است که تلفن شما نیاز به سرویس دهی دارد. برای بررسی علل احتمالی نرم افزار، ما توصیه می کنیم مراحل زیر را انجام دهید:

1_تلفن خود را راه اندازی مجدد کنید. شاید از نظر شما راه اندازی مجدد ساده نباید مشکل را حل کند، اما همین راه حل ساده گاهی شمارا شگفت زده خواهد کرد.

2_ما همچنین توصیه می کنیم از طریق کلید های سخت افزاری نیز گوشی را یکبار راه اندازی کنید. این کار مشابه این است که یکبار باتری گوشی را خارج کنید و مجدد بگذارید. برای انجام این کار دکمه ولوم پایین و پاور را فشار دهید و برای 10 ثانیه نگه دارید.

3_اگر روش فوق کارساز نبود، سعی کنید تلفن را در حالت امن بوت کنید.

در حالت امن یا Safe mode هیچ کدام از برنامه هایی که شما نصب کرده اید ، اجرا نمی شوند و به این ترتیب اگر مشکل به دلیل یک نرم افزار مخرب باشد در این حالت صفحه گوشی مشکلی ندارد و شما می توانید با حذف برنامه مخرب مشکل را به کلی برطرف کنید.

شما می توانید طبق مراحل زیر گوشی تان در حالت امن ریبوت کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه پاور را نگه دارید تا لوگوی سامسونگ ظاهر شود ؛ سپس دکمه ولوم پایین را تا پایان راه اندازی نگه دارید.
  • زمانی که شما دکمه safemode را در گوشه چپ پایین صفحه مشاهده کردید ، دکمه ولوم پایین را رها کنید.

4-در صورتی که مشکل گوشی شما حل نشده است، به عنوان آخرین روش پیشنهاد می کنیم تنظیمات مجدد کارخانه (Factory Reset) را امتحان کنید.

ریست فکتوری کردن گوشی را به عنوان آخرین راه حل در نظر بگیرید زیرا پس از ریست فکتوری تمام اطلاعات گوشی تان پاک خواهد شد و شما حتما قبل از انجام آن یک نسخه پشتیبان تهیه کنید که بتوانید پس از راه اندازی گوشی اطلاعاتتان را بازگردانی کنید.


پیشنهاد می کنیم بخوانید : بکاپ گرفتن از گوشی سامسونگ S9 plus


 برای ریست فکتوری گوشی S10 مراحل زیر را دنبال کنید:

1-گوشی خود را خاموش کنید.

2-کلید ولوم بالا و کلید Bixby را فشار داده و نگه دارید، سپس کلید پاور را نگه دارید.

3-هنگامی که لوگوی اندروید نمایش داده شد، کلیه کلید ها را آزاد کنید.

4-دکمه کاهش میزان صدا را چند بار فشار دهید تا "wipe data / factory reset" را برجسته کنید.

5-دکمه پاور را فشار دهید تا انتخاب کنید.

6‌-دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا "Yes — delete all user data" برجسته شود.

7-دکمه پاور را فشار دهید تا تنظیم مجدد را انتخاب کنید و شروع شود.

8-هنگامی که تنظیم مجدد کامل شود، 'Reboot the system now' برجسته می شود.

9-کلید پاور را برای راه اندازی مجدد دستگاه فشار دهید.

سامسونگ گلکسی S10 روشن(یا خاموش) نمی شود

در این حالت اولین گام این است که  از طریق دکمه های سخت افزاری گوشی را مجددا راه اندازی کنید، برای انجام این کار دکمه پاور و ولوم پایین را فشار دهید و 10 ثانیه نگه دارید.

اگر گوشی روشن نشد، گوشی را شارژ کنید. به شدت توصیه می کنیم با استفاده از شارژر اصلی این کار را انجام دهید.

در بسیاری از موارد با این روش مشکل گوشی شما حل می شود. اگر باتری تلفن شما کاملا خالی باشد ممکن است لازم باشد زمان بیشتری آن را شارژ کنید.

سامسونگ گلکسی S10 سریع شارژ نمی شود

اگر Galaxy S10 شما شارژ می شود، اما به نظر می رسد طولانی تر از آن است که باید باشد. گوشی های Galaxy S10 همه از ویژگی شارژ سریع پشتیبانی می کنند. بنابراین اگر این اتفاق می افتد، ما به شما میگوییم چگونه می توانید شارژ سریع گوشی خود را فعال کنید.

ویژگی شارژ سریع S10 تنها در صورتی کار می کند که صفحه نمایش شما خاموش باشد یا تلفن هوشمند شما خاموش باشد. اطمینان حاصل کنید که حداقل صفحه نمایش خود را خاموش کرده اید، یا قبل از شروع به شارژ کردن Galaxy S10، گوشی را کاملا خاموش کنید. اگر صفحه نمایش گوشی یا گوشی خود را خاموش کرده اید و متوجه شدید که قابلیت شارژ سریع گوشی Galaxy S10 هنوز کار نمی کند، چندین کار دیگر وجود دارد که می توانید آن را انجام دهید.

1_اطمینان حاصل کنید که کابل شارژی که به گوشی وصل شده نیز از ویژگی شارژ سریع پشتیبانی می کند.

2_شما همچنین می توانید مطمئن شوید که ویژگی شارژ سریع در Galaxy S10 واقعا روشن است. برای بررسی اینکه آیا کار می کند یا خیر، مسیر زیر را دنبال کنید:

به برنامه تنظیمات ، سپس به گزینه Device Care بروید. روی آن ضربه بزنید و سپس به Battery selection بروید. روی آن ضربه بزنید، سپس به Option selection بروید. روی آن ضربه بزنید، سپس به تنظیمات بروید و در نهایت روی گزینه Activate Fast charging ضربه بزنید اگر قبلا انتخاب نشده باشد. توجه داشته باشید که گزینه شارژ سریع نمی تواند فعال یا غیرفعال شود در حالی که گوشی Galaxy S10 در وسط شارژ قرار دارد. در نهایت، اگر فکر می کنید که Galaxy S10 هنوز به همان اندازه که شما فکر می کنید، شارژ نمی شود، به یاد داشته باشید که اگر دمای محیط بالا باشد، یا اگر تلفن گرم شده باشد، این می تواند سرعت شارژ را تحت تاثیر قرار دهد.

Galaxy S10 به شبکه Wi-Fi وصل نمی شود

اگر وقتی میخواهید به شبکه اینترنت خانه خود وصل شوید یا اگر سفر می کنید و می خواهید به یک اینترنت متصل شوید، با مشکل مواجه می شوید مراحل زیر را دنبال کنید:

1_دستگاه و مودم را حداقل برای 10 ثانیه خاموش کنید، سپس آنها را دوباره روشن و اتصال را دوباره امتحان کنید.

2_به Settings -> Power saving بروید و اطمینان حاصل کنید این گزینه خاموش است.

3_ به تنظیمات Wi-Fi که به آن وصل شده اید ,بروید و سپس "Forget" را انتخاب کنید. دوباره جزئیات را وارد کنید و امتحان کنید.

اگر هنوز مشکل حل نشده است، اطمینان حاصل کنید که رمز عبور صحیح باشد. سپس اتصال به شبکه wifi را با یک دستگاه دیگر تست کنید.اگر با دستگاه دیگری کار می کند، سعی کنید گوشی خود را دوباره راه اندازی (restart) کنید. اگر حل نشد. سیم مودم Wi-Fi را جدا کنید، 30 ثانیه یا بیشتر صبر کنید و دوباره آن را روشن کنید.


بیشتر بخوانید: روش های شارژ کردن سریع گوشی


سامسونگ گلکسی S10 دارای مشکل بلوتوث است

 اگر با Galaxy S10 مسائل مربوط به اتصال بلوتوث مانند همگام سازی آن با اسپیکرها و یا ماشین خود دارید، راه معمول برای تعمیر این است که فقط بلوتوث را روی گوشی خود خاموش کنید و سپس دوباره آن را روشن کنید.

اگر مشکل حل نشد پیشنهاد می کنیم تنظیمات بلوتوث را پاک کنید. برای پاک کردن تنظیمات بلوتوث به Settings > Bluetooth بروید و هر دستگاهی را که میخواهید، حذف کنید و دوباره وصل شوید.

مشکل اسکنر اثر انگشت (fingerprint scanner) در صفحه نمایش S10

یکی از بزرگترین ویژگی های جدید در Galaxy S10 سامسونگ، سنسور اثر انگشت اولتراسونیک در نمایشگر است که در Samsung Galaxy S10 Plus نیز موجود است. این شرکت همچنین تصمیم گرفت یک محافظ صفحه نمایش پلاستیکی برای این گوشی ها نصب کند تا اسکنر اثر انگشت را از خراش محافظت کند که ممکن است از کارش جلوگیری کند.

سامسونگ در حال حاضر یک آپدیت برای Galaxy S10 منتشر کرده است که در میان سایر موارد، استفاده از سنسور اثر انگشت روی صفحه نمایش را بهبود می بخشد. اگر بعد از بروز رسانی هنوز با استفاده از اسکنر مشکلی داشته باشید، محافظ صفحه نمایش را  بردارید و ببینید آیا این کار می کند.

اگر نه، سعی کنید انگشت خود را بر روی اسکنر صفحه نمایش در مکان های مختلف حرکت دهید و ببینید که آیا این کار می کند. همچنین اگر شما یک محافظ صفحه نمایش جدید برای Galaxy S10 خریداری کنید، ممکن است لازم باشد انگشت خود را دوباره اسکن کنید.

ویژگی "Lift to Wake" در S10 به درستی کار نمی کند.

گوشی S10 یک ویژگی جدید "Lift to Wake" دارد که زمانی که شما گوشی را از روی میز یا هر سطح دیگری برمی دارید، گوشی به صورت خودکار روشن می شود، اما گاهی پیش می آید این ویژگی در موارد نابجایی کار می کند که ممکن است باعث آزار شما بشود. بنابراین با توجه به اینکه این ویژگی مصرف باتری زیادی نیز دارد می توانید طبق مراحل زیر آن را غیرفعال کنید:

  • روی Settings ضربه بزنید.
  • به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Advanced features انتخاب شود و سپس روی آن ضربه بزنید.
  • مجددا به سمت پایین اسکرول کنید تا گزینه Motion and gestures انتخاب شود و سپس روی آن ضربه بزنید.
  • در پایان تیک گزینه های "Lift to wake" و "Double tap to wake up" را بردارید.

ما سعی کردیم شایع ترین مشکلات گزارش شده توسط کاربران S10 بررسی کنیم و راهکارهای مفیدی برای حل آنها ارائه دهیم.

تماس با ما

امیدواریم پس از انجام روش های فوق مشکل شما حل شده باشد اما اگر همچنان مشکل پا برجا بود به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری است و شما می توانید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی آوافیکس با شماره 66320236-021 تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما پیغام بگذارید و منتظر دریافت پاسخ از طریق ایمیلتان باشید.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۵

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی