تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل آوافیکس در جهت تسهیل خدمت رسانی به افرادی که به زمان , هزینه , امنیت اطلاعات و کیفیت قطعات اهمیت میدهند , ایجاد شده است و برای افراد این فرصت فراهم می شود ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه , لذت تعمیرات موبایل در محل و در حضور خودشان را بچشند

مشکلات گوشی Samsung Galaxy Note 5

سه شنبه, ۱۸ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۷ ق.ظ

سامسونگ گلکسی نوت 5 پس از چند سال همچنان قوی است اما کامل نیست.در اینجا ما برخی از رایج ترین مشکلات Galaxy Note 5 و نحوه رفع آنها را بررسی خواهیم کرد.

شایع ترین مشکلات گزارش شده توسط کاربران نوت 5 شامل مشکلات اسکنر اثر انگشت، مشکلات عمر باتری، خاموش روشن شدن خودکار، مشکلات GPS و wifi، کند شدن گوشی، مشکلات دوربین، مسائل مربوط به شارژ بی سیم و موارد دیگراست که ما در این مطلب به همه ی این موارد خواهیم پرداخت.

برای شروع، شما می توانید تقریبا هر مشکل کوچک را با راه اندازی مجدد (restart) تلفن حل کنید، به سادگی دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید و راه اندازی مجدد را انتخاب کنید.این کار معمولا مسائل مربوط به سیگنال، پیام های متنی،عملکرد کند، مشکلات باتری و سایر مسائل عجیب را رفع می کند.

شما شگفت زده خواهید شد که چطور یک بار راه اندازی مجدد, تلفن را احیا می کند.

1_مشکلات اسکنر اثر انگشت نوت 5

مشکل اسکنر اثر انگشت جزو مشکلاتی است که از همان ابتدای عرضه نوت 5 تا کنون بسیاری از کاربران را به چالش کشیده است که در این مطلب سعی می کنیم راه حلی برای رفع آن ارائه دهیم.

پیشنهاد می کنیم همه چیز را پاک کنید و دوباره امتحان کنید. به همین سادگی به settings > personal > lockscreen & security > Fingerprints بروید، با انگشتتان ضربه بزنید تا اجازه دسترسی بدهید و هر اثر انگشتی که ذخیره کرده اید,حذف کنید. این کار هرگونه اثر انگشت را از بین می برد و به شما اجازه می دهد دوباره شروع کنید و اضافه کنید.

برای بهترین نتیجه انگشت خود را در طول راه اندازی در چند جهت و زوایای مختلف حرکت دهید. اگر از قاب یا یک محافظ صفحه استفاده میکنید، پس از نصب آن روی گوشی در زاویه صحیحی که از آن استفاده میکنید، دوباره اثر انگشت خود را بدهید.

اگر هنوز مشکل دارید مطمئن شوید که تمیز است. گاهی اوقات می تواند برای یک دقیقه گیر کند، اما معمولا بعد از آن کار می کند.

2_مشکلات عمر باتری Note 5

اگر مشکل باتری گوشی Note 5 ناشی از مشکلات سخت افزاری یا تمام شدن عمر مفید باتری باشد شما باید برای تعویض باتری گوشی اقدام کنید. که می توانید برای استعلام قیمت تعویض باتری Galaxy A7 کلیک کنید.

در غیر این صورت اگر گوشی شما بدون هیچ علت خاصی دچار مشکل شده و فکر می کنید این مشکل نرم افزاری است، در ادامه مطلب همراه ما باشید:

ابتدا پیشنهاد می کنیم مطمئن شوید که برنامه های پرمصرف باتری را تخلیه نمی کنند. برای این کار به settings > system > battery بروید و ببینید چه چیزی در بالای لیست است. اگر یک برنامه مشکوک وجود دارد، آن را حذف کنید، یا آن را آپدیت کنید و دوباره مصرف باتری را بررسی کنید. به طور معمول سیستم اندروید، سرویس های Google، صفحه نمایش یا بازی ها در بالای صفحه قرار دارند. اگر چیز دیگری در بالای صفحه است،می تواند علت مشکل باشد.

علاوه بر این، پس از سال ها به روز رسانی ها و تغییرات ممکن است گوشی به یک شروع تازه نیاز داشته باشد، بنابراین پیشنهاد می کنیم گوشی را به تنظیمات کارخانه برگردانید. البته توجه داشته قبل از Factory Reset از همه اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید که پیشنهاد می کنیم مطالب زیر را مطالعه نمایید.


پیشنهاد می شود بخوانید: آموزش بکاپ گرفتن از گوشی سامسونگ


پیشنهاد می شود بخوانید: آموزش بازگردانی به تنظیمات کارخانه در گوشی سامسونگ


3_مشکلات GPS نوت 5

بعضی از کاربران Galaxy Note 5 مشکلات مربوط به  GPS را گزارش کرده اند که می تواند بخشی از مسائل مربوط به عمر باتری باشد. بهترین موقعیت در اینجا این است که GPS را هنگامی که نیازی به آن ندارید خاموش کنید یا به settings > location بروید و برای "locating method" گزینه "WiFi & Mobile networks" را انتخاب کنید. این GPS را برای برنامه هایی مانند فیس بوک، FB مسنجر، نقشه های گوگل و موارد دیگر خاموش خواهد کرد.

چندین به روز رسانی در طول سال گذشته با هدف اصلاح GPS و اتصال انجام شده است که احتمالا با بروزرسانی گوشی تان مشکل حل خواهد شد.

 4_مشکلات WiFi و اتصال به اینترنت نوت 5

یکی دیگر از مشکلات شایع مسائل WiFi یا اتصال به اینترنت است. این مشکل اغلب با خاموش و روشن کردن WiFi یا راه اندازی مجدد سیستم حل می شود.

هنگامی که نوار اطلاع رسانی را پایین می آورید، آیکون های کوچکی در نزدیکی بالای صفحه وجود دارد. اطمینان حاصل کنید که به طور تصادفی به حالت هواپیما و یا حتی "data" ضربه نزده اید.

در اغلب مشکلات wifi و بلوتوث اگر در تنظیمات روی فراموش کردن (forget) ضربه بزنید و دوباره تنظیمات اتصال را وارد کنید، ممکن است مشکل اتصال حل شود.


پیشنهاد می شود بخوانید: حل مشکل وای فای Note 5


5_ کند شدن عملکرد گوشی Note 5

پس از مدتی ممکن است بازی کردن، دانلود برنامه ها و به روزرسانی ها،  طول بکشد و اصطلاحا گوشی کند بشود. به طور معمول به این دلیل است که گوشی فقط بیش از حد استفاده می شود و اغلب راه اندازی مجدد آن را تعمی مشکل را حل می کند. اما اگر نشد ما پیشنهاداتی داریم که می تواند عملکرد را بهبود بخشد.

 برنامه Clean Master را از Google Play دانلود کنید و « cache» گوشی را پاک کنید. اجازه ندهید,عکسها، ویدیوها یا برنامه ها را حذف کند، اما حافظه پنهان را پاک کرده و سپس برنامه را حذف کنید. راه دیگر، که ما توصیه می کنیم، راه اندازی گوشی در  recovery mode  و پاک کردن حافظه پنهان در گوشی است.

برای انجام این کار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • گوشی را خاموش کنید.
  • دکمه های هوم، پاور و کاهش صدا را همزمان فشار دهید و نگه دارید.
  • هنگامی که لوگوی سامسونگ ظاهر شد، آنها را آزاد کنید.
  • چند بار روی دکمه کاهش صدا ضربه بزنید تا به Wipe Cache Partition برسید. آن را با دکمه پاور انتخاب کنید. بله را انتخاب کنید.
  • منتظر روند کامل شدن آن شوید, این فرآیند می تواند مدتی طول بکشد.
  • گوشی خود را مجدد راه اندازی کنید.

توجه داشته باشید که به صورت کلی برنامه های زیادی را نصب نکنید، توجه کنید که چقدر "حافظه داخلی" در دستگاه باقی مانده است زیرا اگر از تمام حافظه داخلی استفاده کنید، گوشی کند می شود.


پیشنهاد می شود بخوانید: تعویض باتری نوت 5 در منزل


6_مشکلات دوربین نوت 5

Warning: Camera Failed” یک پیغام خطا است که احتمالا در حین بازی با آن مواجه شده اید. این مشکل می تواند به دلیل یک مجموعه گسترده ای از چیزها باشد. بروزرسانی نرم افزاری در سال 2017 باعث شد این اتفاق رخ دهد و ما آن را گهگاهی در سال 2018  نیز می شنویم.

شنیده ها حاکی از آن است ویژگی "Smart Stay" خود سامسونگ این مشکل را ایجاد می کند. هوشمند بودن هنگامی که به آن نگاه می کنید، صفحه نمایش را حفظ می کند، اما به نوعی با دوربین نیز تداخل پیدا می کند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم به Settings > Display بروید و Smart Stay را خاموش کنید و سپس دوباره دوربین را امتحان کنید. اگر هنوز کار نمی کند گوشی را با نگه داشتن کلید پاور و دکمه هوم برای 7 ثانیه راه اندازی مجدد کنید. همچنین، سعی کنید به Settings > app manager بروید و برنامه ی دوربین را متوقف کنید.

7_ گیر کردن S-Pen

بر اساس گزارش کاربران نوت 5 بسیاری از افراد به دلیل اینکه قلم نوت 5 را به صورت وارونه قرار داده اند، با مشکل گیر کردن S-Pen مواجه شده اند. البته که این مشکل نقص طراحی سامسونگ را می رساند که بعدها آن را بهبود بخشیدند.

بنابراین پیشنهاد می کنیم به هیچ عنوان قلم گوشی را به صورت وارونه قرار ندهید و اجازه ندهید بچه ها با قلم گوشی شما بازی کنند.

8_مشکلات شارژ بی سیم

Galaxy Note 5  یکی از اولین گوشی هایی است که با شارژ بی سیم سریع کار می کند. این یک ویژگی عالی است، اما همچنان ممکن است همانند یک اتصال سیمی ، به سرعت شارژ نشود.

اگر مشکلی در هنگام استفاده از شارژ بی سیم دارید، به موارد زیر توجه کنید:

ابتدا توجه کنید که از یک قاب یا محافظ ضخیم و قطور استفاده نکرده باشید زیرا فاصله ای که بین گوشی و کولیس شارژر میفتد ممکن است باعث شود بعضی اوقات فرآبند شارژ قطع شود و مجدد وصل شود که همین موضوع باعث کندی فرآیند شارژ در گوشی شما خواهد شد.

سپس مطمئن شوید که یک شارژر سریع بیسیم که توان خروجی 10 وات دارد خریداری کردید. شارژر معمولی بی سیم تنها 5 وات است.

همچنین پیشنهاد می کنیم که شارژر مناسب گوشی تان را تهیه کنید و هنگام شارژ گوشی در سطح صاف قرار بگیرد.


پیشنهاد می شود بخوانید: حل مشکل داغ شدن Note 5


سایر مشکلات گوشی Galaxy Note5

برخی از کاربران ممکن است مشکلات دیگری خارج از لیست بالا نیز داشته باشند. مانند هنگ کردن صفحه نمایش یا یک برنامه که اغلب با راه اندازی مجدد ساده حل می شود. شما می توانید به راحتی با فشار دادن دکمه پاور، گوشی را راه اندازی مجدد کنید و سپس روی «restart» ضربه بزنید. به سرعت خاموش می شود و دوباره به حالت عادی بازمی گردد.

آخرین راه حل پیشنهادی برای مشکلات باقیمانده بازگردانی به تنظیمات کارخانه (Factory Reset) است که حتما قبل از آن از تمام اطلاعات گوشی تان بکاپ بگیرید زیرا پس از Factory Reset اطلاعات گوشی پاک خواهد شد.

برای تنظیم مجدد سامسونگ گلکسی نوت 5، به Settings > Personal > Backup and reset بروید. از آنجا، Data Factory Reset را انتخاب کنید. سپس تنظیم مجدد دستگاه را انتخاب کنید. این سیستم دوباره راه اندازی خواهد شد و سپس در مورد آنچه که دانلود میکنید و نحوه استفاده از تلفنتان بیشتر محتاط باشید.

تماس با ما

امیدواریم پس از انجام روش های فوق مشکل شما حل شده باشد اما اگر همچنان مشکل پا برجا بود به احتمال زیاد مشکل سخت افزاری است و شما می توانید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی آوافیکس با شماره 66320236-021 تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما پیغام بگذارید و منتظر دریافت پاسخ از طریق ایمیلتان باشید.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی