تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل در محل

تعمیر موبایل - آوافیکس

سرویس تعمیرات موبایل آوافیکس در جهت تسهیل خدمت رسانی به افرادی که به زمان , هزینه , امنیت اطلاعات و کیفیت قطعات اهمیت میدهند , ایجاد شده است و برای افراد این فرصت فراهم می شود ضمن صرفه جویی در زمان و هزینه , لذت تعمیرات موبایل در محل و در حضور خودشان را بچشند

سریع خالی شدن شارژ باتری Samsung Galaxy A7

يكشنبه, ۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۰۶:۵۲ ب.ظ

مشکل خالی شدن سریع باتری و گرم شدن Samsung Galaxy A7 یک مشکل رایج در این مدل گوشی است، بروز این مشکل دلایل متفاوتی از جمله مشکلات نرم افزاری مانند نصب یک برنامه مخرب و یا مشکلات سخت افزاری همراه با تغییر ظاهر (اصطلاحاً باد کردن) دارد.

اگر مشکل باتری گوشی Galaxy A7 ناشی از مشکلات سخت افزاری باشد شما باید برای تعویض باتری گوشی اقدام کنید. که می توانید برای استعلام قیمت تعویض باتری Galaxy A7 کلیک کنید.

در غیر این صورت اگر گوشی شما بدون هیچ علت خاصی دچار مشکل شده و فکر می کنید این مشکل نرم افزاری است، در ادامه مطلب همراه ما باشید:

روش 1: نصب یک برنامه دلیل خالی شدن سریع باتری در Galaxy A7

داغ شدن و سریع خالی شدن باتری Galaxy A7 می تواند دلایل متعددی داشته باشد که یکی از این دلایل نصب یک یا چند برنامه پر مصرف بر روی گوشی است، که احتمالاً شما تنظیمات باتری و برنامه ها را بهینه سازی نکرده اید.

روش 2: تغییر تنظیمات برای افزایش طول عمر باتری Galaxy A7

اولین کاری که باید انجام دهید خاموش کردن روشنایی اتوماتیک صفحه نمایش و تنظیم دستی آن است. غیر فعال کردن چرخش صفحه نمایش می تواند گزینه مناسبی برای صرفه جویی در مصرف باتری گوشی باشد، و از همه تاثیر گذارتر خاموش کردن سرویس مکان یابی مانند GPS است که باتری زیادی را مصرف می کند، شاید اطلاع نداشته باشید که حتی برنامه هایی مثل FaceBook ، twitter و WhatsApp از سرویس GPS گوشی شما استفاده می کنند، که نتیجه آن مصرف بیشتر باتری Galaxy A7 است. برای غیر فعال کردن سرویس مکان یابی مراحل زیر را دنبال کنید:

به ترتیب بر روی تنظیمات(Settings)> مکان یابی(Location)> حالت(Mode)  کلیک کنید. با توجه به اینکه برخی از برنامه های روی گوشی از سرویس مکان یابی استفاده می کنند و باتری بیشتری را مصرف می کنند، غیر فعال کردن سرویس مکان یابی می تواند به ذخیره باتری گوشی شما کمک کند، البته استفاده از این روش قابلیت های گوشی شما را محدود می کند که شما می توانید هنگام  نیاز به این قابلیت مانند زمانی که برای پیاده روی به بریرون از خانه رفته اید، آن را به صورت دستی فعال کنید.

میزان مصرف باتری برنامه های نصب شده را بررسی کنید

به قسمت تنظیمات(Settings)> دستگاه(Device)> باتری(Battery) بروید و میزان مصرف هر برنامه را بررسی کنید.  می تواند با کلیک بر روی هر برنامه تنظیمات آن را جهت بهینه سازی مصرف باتری تغییر دهید بر روی آیکون سمت راست بالای صفحه و بعد بر روی گزینه ذخیره باتری(Battery saver) کلیک کنید، و یکی از گزینه ها را انتخاب کنید(هرگز، ۵ درصد باتری یا ۱۵درصد باتری)، با فعال کردن این گزینه میزان مصرف باتری هر برنامه را محدود می کنید. این روش همگام سازی های برنامه را غیر فعال می کند، فعالیت برنامه ها، ویبره و نور صفحه را کاهش می دهد.

شما می توانید این تنظیمات را برای هر کدام از برنامه هایی که نیاز دارید انجام دهید، انجام این روش میزان مصرف باتری گوشی شما را کاهش و عمر باتری گوشی را افزایش می دهد.


بیشتر بخوانید: شناسایی برنامه های پر مصرف باتری گوشی های اندروید


کالیبره کردن باتری Galaxy A7

گوشی های اندروید داری ویژگی به اسم Battery Stats هستند که میزان شارژ باتری در هر شرایط را بررسی می کنند، ممکن است گاهی اوقات اطلاعات اشتباهی درباره میزان شارژ باتری دهد و باعث خاموش شدن گوشی شود. کالیبره کردن باتری به این معنی است که سیستم عامل اندروید را برای تصحیح این اطلاعات آماده و میزان شارژ واقعی باتری را نشان دهد. (باتری دارای یک سلول ذخیره و تخلیه است. با این حال باتری های لیتیوم-یون دارای یک مدار چاپی هستند که به عنوان یک سوئیچ محافظ جهت جلوگیری از تخلیه کامل و یا انفجار جلوگیری می کند).

برای کالیبره کردن باتری گوشی Galaxy A7 مراحل زیر را دنبال کنید:

  • اجازه دهید باتری گوشی Galaxy A7 کامل خالی و خاموش شود.
  • یک بار دیگر گوشی را روشن کنید و اجازه دهید خاموش شود.
  • گوشی را شارژ کنید و از آن استفاده نکنید و اجازه دهید شارژ گوشی 100% شود.
  • گوشی را از شارژر جدا کنید.
  • هنگامی که گوشی را روشن می کنید میزان شارژ را 100% نشان نخواهد داد گوشی را به شارژر متصل کنید تا شارژ آن 100% شود.
  •  گوشی را از شارژر جدا کنید و آن را مجدد راه اندازی کنید اگر باز هم شارژ را 100% نشان نداد مجدد گوشی را شارژ کنید تا شارژ آن 100% شود.
  • این چرخه را یک بار دیگر تا زمانی که شارژ گوشی مجدد 100% شود بدون اتصال گوشی به اینترنت تکرار کنید.
  • حالا اجازه دهید شارژ گوشی کامل خالی شود و دوباره آن را کامل شارژ کنید.

از آنجایی که خالی شدن کامل باتری برای گوشی اصلا خوب نیست نباید برای حل مشکل باتری به طور مدام از این روش استفاده کرد، تنها زمانی که شرایط باتری خیلی بد است باید از این روش استفاده کنید.

کالیبره کردن باتری گوشی Galaxy A7 به کمک برنامه کالیبره باتری

برخی بر این باورند که پاک کردن battery stats ممکن است در حل مشکل باتری موثر باشد. برای انجام این روش مراحل زیر را دنبال کنید:

اجازه دهید باتری گوشی Galaxy A7 کامل خالی و خاموش شود.

یک بار دیگر گوشی را روشن کنید و اجازه دهید خاموش شود.

گوشی راشارژ کنید و از آن استفاده نکنید و اجازه دهید شارژ گوشی 100% شود.

گوشی را از شارژر جدا کنید.

هنگامی که گوشی را روشن می کنید میزان شارژ را 100%  نشان نخواهد داد گوشی را به شارژر متصل کنید تا شارژ آن 100% شود.

 گوشی را از شارژر جدا کنید و آن را مجدد راه اندازی کنید اگر باز هم شارژ را 100% نشان نداد مجدد گوشی را شارژ کنید تا شارژ آن 100% شود.

این چرخه را یک بار دیگر تا زمانی که شارژ گوشی مجدد100% شود بدون اتصال گوشی به اینترنت تکرار کنید.

برنامه کالیبره باتری را روی گوشی نصب کنید، مطمئن شوید شارژ باتری 100% است گوشی را مجدد راه اندازی کنید و باتری را دوباره کالیبره کنید بعد از آن اجازه دهید شارژ باتری کامل خالی و گوشی خاموش شود.

یک بار دیگر باتری گوشی را 100% شارژ کنید و گوشی را مجدد راه اندازی کنید.

اگر بعد از انجام این روش باز هم مشکل گوشی بر طرف نشد باید جدی تر به این مشکل نگاه کنید و برای تعویض باتری گوشی اقدام کنید.


بیشتر بخوانید : تست سلامت باتری اندروید


بررسی مشکل داغ شدن بیش از حد باتری Galaxy A7

ابتدا از دلیل بروز این مشکل مطمئن شوید، بررسی کنید آیا دلیل داغ شدن گوشی، باتری است یا قطعه دیگری در گوشی دچار مشکل شده است.

دسترسی به اطلاعات باتری Galaxy A7

برای بررسی اطلاعات باتری شما نیاز به یک تجزیه تحلیل عمیق درباره باتری گوشی خود دارید روش ساده ای برای دریافت این اطلاعات وجود دارد اما این ابزار بر روی برخی از گوشی های اندروید قابل نصب و استفاده نیست.  اگر گوشی شما دارای این ویژگی باشد، با شماره گیری ##4636## به اطلاعات باتری دسترسی پیدا می کنید.

بررسی فیزیکی باتری Galaxy A7

بررسی فیزیکی باتری به معنی چک کردن سلامت فیزیکی آن است اگر گوشی شما این قابلیت را دارد که بتوانید درب پشت را باز کنید می توانید باتری را به راحتی بررسی کنید، در غیر اینصورت اگر باتری به اصطلاح باد کرده باشد باعث جدا شدن درب پشت از گوشی شده و می توان به عدم سلامت باتری پی برد. راه دیگر برای بررسی سلامت باتری قرار دادن گوشی از سمت درب پشت بر روی یک سطح صاف است اگر کل بدنه بطور کامل بر روی سطح قرار نگیرد باتری تغییر شکل داده و باید تعویض شود.

اگر باتری دچار آسیب فیزیکی شده است می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر مطلب زیر را مطالعه نمایید.


بیشتر بخوانید : تعویض باتری Samsung Galaxy A7


داغ شدن بیش از حد باتری Galaxy A7

گاهی اوقات داغ شدن بیش از حد باتری مربوط به آسیب فیزیکی و سخت افزاری نیست و ممکن است دلایل دیگری داشته باشد،  ممکن است نصب یک یا چند برنامه مخرب بر روی روی گوشی، اجرای یک یا چند برنامه سنگین به طور بر روی گوشی، باز ماندن و اجرای برنامه ها در پس زمینه و یا حتی مشکل پورت شارژر هم می توانند مشکل داغ شدن گوشی را ایجاد کنند.

تماس با ما

اگر همچنان مشکل سریع خالی شدن و گرم شدن باتری در گوشی شما پا برجاست می توانید جهت دریافت مشاوره از کارشناسان فنی آوافیکس با شماره 66320236-021 تماس بگیرید یا از طریق فرم تماس با ما پیغام بگذارید و منتظر دریافت پاسخ از طریق ایمیلتان باشید.

منبع: تعمیر موبایل آوافیکس
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی